Dermalogica mötte dagens ljus 1986. Det var då som allt blinkade i neon, hårsvallen var större än någonsin och skönhet var viktigare än hudhälsa. Produkter för huden var glittriga accessoarer som matchade badrummen. Ingen pratade om ingredienser eller resultat. Allt kretsade kring doft, snygga förpackningar och lyxkänsla. Dermalogicas koncept med hudvård som gör skillnad för  – just det – din hud och inte ditt badrumsskåp, har förändrat marknaden radikalt. Innovativa produkter och målinriktade behandlingar är ledorden – och Dermalogicafans världen över har frisk hud, inifrån och ut. UltraCalming serien lugnar röd, blossande och känslig hud och lämpar sig väl för rosacea.

Dermalogica är utvecklat med hänsyn till det stressade, moderna liv många lever och de konsekvenser det har på huden. Dermalogica är en hudvårdsserie som inte innehåller komedogena ingredienser, d.v.s. sådana som täpper till huden och därmed framkallar pormaskar. Produkterna är därför fria från tilltäppande mineraloljor, de innehåller heller inte allergiframkallande lanolin, irriterande artificiella färg- och parfymämnen eller uttorkande S.D.-alkohol. De aktiva ingredienserna består bl.a. av naturliga eteriska oljor och extrakt. Grön lera och citronmeliss verkar renande och lugnande. Riskomplex, mjölksyra, salicyl- och fruktsyra har en exfolierande effekt på huden.

Kom gärna in och gör en Face Mapping – Dermalogicas resultatinriktade och noggranna hudanalys. Hudterapeuten undersöker 14 olika ansiktszoner genom att titta och känna på huden. Därefter dokumenteras allt på en ansiktskarta som visar dig hur huden ser ut idag och vad du kan göra för att bevara eller förbättra din hudhälsa.

Face Mapping är kostnadsfri vid köp av minst 1 produkt.